Chlebek zdrowia

» Opublikowano przez dnia 30.05.2016 w Zdrowe Przepisy | 1 opinia

Chlebek zdrowia

Chlebek zdrowia

Kaszę jaglaną i gryczaną – po 200 g gotujemy w jednym garnku przez ok. 15-20 minut. Kasze solimy używając soli nierafinowanej morskiej lub kamiennej. Gotujemy w stosunku 1 : 2,5 (1 filiżanka kasz i 2,5 filiżanki wody). Można dodać ulubione przyprawy, ale w niedużych ilościach. Może to być kminek, kmin rzymski, estragon i wiele innych. Po ugotowaniu kasze odstawiamy pod przykryciem na 15-20 min. Cała woda powinna być wchłonięta. Następnie do ugotowanych kasz dodajemy ok. 50-60 g amarantusa ekspandowanego. Jeżeli masa robi się za gęsta dolewamy gorącej wody, ale z umiarem, żeby nie zrobiła się za rzadka.

Z masy formujemy małe placuszki (chlebki). Na jeden chlebek bierzemy czubatą łyżkę stołową i ugniatając palcami formujemy płaskie chlebki (sucharki), które układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy pędzelkiem z wodą, aby po upieczeniu miały kruchą skórkę. Pieczemy w piekarniku (temp. 230-250 st. C) przez ok. 50-60 minut. Dobrze wypieczone chlebki doskonale się przechowują przez długi czas.

Przepis pochodzi ze Szkoły Naturalnego Żywienia, opracowany przez Kazimierza Kłodawskiego.


1 Komentarz

  1. Z czym najlepiej połączyć taki chlebek?

Jaka jest Twoja opinia?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*