10 prostych kroków w kierunku zmiany stylu życia

» Opublikowano przez dnia 2.01.2015 w Ekologiczny Styl Życia | 0 opinii

10 prostych kroków w kierunku zmiany stylu życia

   10  łatwych kroków w kierunku zmiany stylu życia

Krok 1. Siadaj codziennie do regularnych posiłków.
Siadanie przygotowuje cię fizycznie i mentalnie do przyjęcia pożywienia. Twój system trawienny relaksuje się i jest w stanie lepiej strawić i wchłonąć składniki odżywcze. Jedząc na siedząco masz lepszą świadomość tego co spożywasz. Bardziej wtedy docenisz pożywienie i będziesz naprawdę zadowolony z posiłku. Jedz 2 do 3 posiłków, codziennie o jednej porze. Regularne posiłki wpływają na wyrównanie twojego cyklu fizycznego, emocjonalnego i mentalnego. Będziesz odczuwał, myślał, pracował i spał lepiej.

Krok 2. Jedz powoli bardzo dokładnie przeżuwając.
To pomaga trawić i zapobiega przejadaniu się. Dokładne przeżuwanie pozwala wydobyć smak spożywanego posiłku.

Krok 3. Ostatni posiłek jedz na 3 godziny przed pójściem spać.
Ciało oczyszcza się i regeneruje podczas snu. Te procesy są bardziej skuteczne, gdy żołądek jest pusty. Dajesz też w ten sposób lepiej odpocząć swojemu systemowi trawiennemu, wątrobie i nerkom. To także sprawia, że śpisz głębiej i krócej.

Krok 4. Jedz ziarna zbóż i warzywa przy każdym posiłku.
Planuj posiłki, w których bazą są ziarna, a nie białko zwierzęce. Ziarna i ich pochodne takie jak ryż, jęczmień, kasza jaglana, płatki, kasza kukurydziana, dobrej jakości makaron i chleb na zakwasie itd. powinny być osią każdego posiłku.
Ziarna są podstawą zrównoważonego odżywiania, regulują apetyt i poprawiają  trawienie i eliminację.
Jedz przynajmniej jedną potrawę warzywną przy każdym posiłku, włącznie ze śniadaniem. Warzywa doskonale uzupełniają się z ziarnami i dają uczucie satysfakcji. Zielone liście, brokuły zawierają wapń i witaminę C.
Stosuj różnorodne style gotowania, takie jak: blanszowanie, gotowanie na parze, sauté itd. i zmieniaj kombinację warzyw.

Krok 5. Ciągle stosuj różnorodne, naturalne, zdrowe produkty.
Masz do wyboru fasolki, produkty z soi, białe ryby, owoce, orzechy, nasiona, przekąski i słodycze. Urozmaicaj codziennie swoje posiłki.

Krok 6. Jedz codziennie 1 lub dwie miseczki zup warzywnych.
Używaj do ich gotowania różnorodnych warzyw, zmieniając często kombinację. Dodawaj ziarna, fasolki, makaron, chleb lub czasem rybę. Przyprawiaj zupy delikatnie solą, shoyu (naturalny sos sojowy) lub miso (pasta sojowa).

Krok 7. Codziennie nacieraj swoje ciało.
Nacieraj całe ciało gorącym ręcznikiem 1 lub 2 razy dziennie. Złóż niewielki ręcznik na pół wzdłuż, zanurz go w gorącej wodzie, mocno wykręć i nacieraj poszczególne części swojego ciała. Możesz to robić przed lub po kąpieli, lub zamiast niej. Taki masaż zajmuje od 10 do 15 minut, głęboko oczyszcza skórę, pobudza krążenie i energię. Wpływa korzystnie na zdrowie fizyczne, emocjonalne i mentalne.
Krok 8. Spaceruj codziennie przez 30 minut.
Chodzenie jest idealnym ćwiczeniem dla każdego. Poprawia elastyczność, trawienie, układ sercowo-naczyniowy, wzmacnia kości i pomaga rozjaśnić umysł. Mogą być dwa spacery po 15 minut.

Krok  9. Ubrania bezpośrednio stykające się ze skórą powinny być z czystej bawełny.
Bawełna przenosi neutralne ładunki elektryczne, które pozwalają neutralizować i harmonizować nierównowagę w ciele. Chroni też przed szkodliwymi polami elektromagnetycznymi występującymi w naszym środowisku.
Ubrania syntetyczne przenoszą ładunki elektryczne, które powodują wzrost nierównowagi w ciele.

Krok 10. Otaczaj się zielenią.
Rośliny są najbardziej skutecznym filtrem powietrza. Szczególnie ważna jest sypialnia, kuchnia i łazienka. Oczyszczają  powietrze lepiej niż jakiekolwiek mechaniczne urządzenie. Poza tym dzięki nim czujemy się lepiej.

Tekst pochodzi z mojej ulubionej strony internetowej: hito.pl


Jaka jest Twoja opinia?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*